П`ятниця, 26.04.2024, 07:51
Вітаю Вас Гість | RSS

Офіційний сайт ЗОШ І-ІІІ ст.№2

Меню сайту

Звіт директора школи. (2частина)

8.Організація виховної роботи в школі.

Організація виховної роботи у 2015-2016 н.р здійснювалася відповідно до вимог законів України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про позашкільну освіту», наказу міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 року №1243 «Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Листа МОН молоді і спорту 1/9-595від 23.08.2012 року «Про деякі питання організації виховної роботи». Був розроблений план виховних заходів з учнями 1-11 класів на основі річного плану школи.

Виховна діяльність в школі, як цілісна система складається із діяльності дорослих (адміністративно-педагогічна функція, рада школи, батьківський комітет, МО класних керівників) та із діяльності учнів .

Класними керівниками були складені виховні плани роботи, які відповідають виховній темі школи «Нові технології виховання – основний чинник стабільного процесу формування і прийняття учнями гуманістичних цінностей та зразків громадянської поведінки».                                                   Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом навчального року здійснювалася за основними напрямками:

1. Військово-патріотичне виховання

2.  Морально-правове та превентивне виховання.

3.  Громадянське виховання.

4.  Екологічне виховання

5.  Художньо-естетичне виховання

6.  Родинно-сімейне виховання

7.  Трудове виховання

8.  Формування здорового способу життя

9.  Сприяння творчому розвитку особистості

В основну діяльність школи покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання науковості, диференціації, індивідуалізації, змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.

Виховна робота школи була спрямована на вирішення таких завдань:

- створення умов для розвитку і самореалізації інноваційної особистості;

- виявлення та подальша робота з творчо обдарованими учнями школи;

- виконання довгострокових комплексних програм позашкільної освіти;

- профілактика та попередження суїцидальної поведінки, злочинності та правопорушень серед неповнолітніх;

- втілення концепції естетичного, громадянського та військово-патріотичного виховання підростаючого покоління;

-       формування в учнів поняття і компетенції здорового способу життя.

Військово-патріотичний напрямок виховної роботи у 2015-2016н.р знайшов відображення у проведенні заходів:

- робота учнів по збору коштів, продуктів, одягу воїнам АТО;

- робота волонтерських загонів;

-      День Перемоги у Другій світовій  війні;

-      Конкурс пісні і строю (7- 11класи);

-      Конкурс малюнків;

Вже традиційними стали участь в акції - «Милосердя», «Чисте довкілля»»;

Морально-правове виховання учнів школи реалізовувалося через проведення тижня правової освіти у листопаді  2015 року, Всеукраїнського тижня права у грудні 2015 року, тижня історії та правознавства, конкурсу плакатів та малюнків «Права очима дітей», батьківських зборів, лекцій для батьків, тематичних виховних годин.

Традиційними в школі є заходи з відзначення  знаменних дат календаря, фотовиставка, конкурс малюнків і листівок .

-  уроки-пам'яті «Україна – єдина країна»; 

-   виховні заходи до Дня пам'яті жертв голодомору "Скорботний 33;

-  уроки мужності, присвячені Дню Збройних сил України на тему «Вам захищати Батьківщину!»;

-  «Закон на сторожі прав дитини» (5-6 класи);

-  «Проти насилля в сім’ї» (7-8 класи);

-   «Стосунки між однокласниками в учнівському колективі» (9-10 класи);

-  тижня правових знань .

У школі постійно ведеться робота з виховання толерантного відношення до людей. Протягом року відбулося  5 засідань Ради профілактики, організовані зустрічі учнів школи з представниками правоохоронних органів,  Кримінальної міліції у справах дітей, під час яких проводились бесіди з правової тематики.

На засіданнях Ради розглядались випадки порушення поведінки учнями, схильними до порушень дисципліни, пропусків занять без поважних причин.

Класні керівники здійснюють постійний контроль за відвідуванням занять учнів, за успішністю знань, проводять необхідні педагогічні консультації з батьками учнів, обстежують умови проживання дітей в сім’ї, вивчають характер та прояви особистості учнів, здійснюють всю виховну роботу з дітьми девіантної поведінки, зустрічаються з учнями та іх батьками за місцем мешкання, проводять роботу по залученню учнів в гуртки та секції за інтересами, залучають до роботи у класі та школи.

Паралельно з класними керівниками індивідуальну роботу проводила психолог школи —Петрик- Лакиза О. М.Так, за минулий рік психологом школи складено шкільний банк даних на дітей контрольованої категорії. З метою поглиблення інформації про дітей контрольованої групи проведені бесіди з класними керівниками та вчителями-предметниками, оброблені результати діагностування та надані рекомендації класним керівникам. Практичним психологом школи проведена діагностична робота за напрямком :діагностика агресивної поведінки. Проведені індивідуальні консультації для учнів, вчителів, батьків, адміністрації школи за питаннями:

- «Психологічний аналіз девіантної поведінки у підлітків»,                                            

    -«Засоби подолання конфліктів»;                                                                           

  -«Моє оточення».                                                                                                      

 З метою профілактики порушень дисципліни, пропусків занять без поважних причин з учнями, схильними до пропусків занять без поважних причин, до порушень дисципліни та правил поведінки у школі,  проводяться бесіди  адміністрації школи. 

                                                            Класні керівники проводять роботу з батьками і дітьми щодо оздоровлення сімейних відносин. Протягом року вони  постійно тримали на контролі неблагонадійні сім’ї,  їх житлово-побутові умови, надавали педагогічні консультації. Класними керівниками постійно здійснюється психологічно- педагогічний супровід та контроль цих сімей. Станом на 26.05.2016 року на обліку в загальноосвітньому навчальному закладі родин, які опинилися в складних життєвих обставинах немає.   

У травні 2016 року проведено взаємозвірку даних щодо учнів,які скоїли злочини та правопорушення; які перебувають на обліку в кримінальній міліції у справах дітей; які стоять обліку в службі у справах дітей. Учнів закладу на обліку немає.

Здійснено аналіз кількості неповнолітніх, які перебувають на профілактичному чи диспансерному обліку в медичних установах району за вживання алкогольних, психотропних та наркотичних речовин (на підставі відповідних листів обласного наркологічного диспансеру). На обліку в  міському наркологічному кабінеті учнів школи немає.

До ЗНЗ упродовж 2015-2016 навчального року не надходила інформація про скоєння злочинів чи правопорушень учнями.                                                Громадянське виховання (ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави):                                                                                                                                   З метою формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави проведено:

- у жовтні  Тиждень Памʼяті до річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників;

- заходи до Дня Збройних Сил України пройшли у грудні 2015 року;

- січень 2016 року – заходи до Дня Соборності України;

-  грудень 2015 року – конкурси «Нумо, хлопці!», уроки мужності, зустрічі з ветеранами, конкурси-огляди строю та пісні до Дня захисника Вітчизни;

- лютий 2016 року – Місячник правових знань;

- 12.02.2016 – заходи до річниці виводу військ з Афганістану;

- 22.02.2016 року – заходи до Міжнародного дня рідної мови;

- 03.03.2016 року – Шевченківські свята;   свято 8 березня;

- 12.04. 2016 року – заходи до Дня космонавтики;

- 25.04.2016  року – заходи до 30-ї річниці аварії на ЧАЕС, серед яких участь школярів у міському конкурсі «Мій біль – Чорнобиль»;

- 5 травня 2016 року – військово-патріотичне свято в  школі; зустріч з учасником АТО (Зозуля С.І.,Боровиком О.П.)

З метою формування ціннісного ставлення до людей проведено:

- у жовтні 2015  святковий концерт для мешканців мікрорайону школи до Дня людей похилого віку;

- 03.12.2015 пройшли заходи до Дня інваліда;

- 16.12.2015 проведено благодійний концерт «З добром у серці», зібрані кошти було  передано воїнам АТО;

- у закладі існує волонтерський рух – допомога ветеранам,воїнам АТО;

- учні брали участь в благодійних акціях «Щастя на крилах», «Назустріч мрії».                                                                                                                    Екологічне виховання (ціннісне ставлення особистості до природи) - проведення заходів, спрямованих на виконання Концепції екологічного виховання.                                                                                                                              - екологічний двомісячник «Зелена весна-2016», в рамках якого учні висаджували клумби,прибирали територію,білили дерева,обкопували дерева.             - Організація роботи щодо участі в екологічних акціях.                                       Художньо-естетичне виховання

З метою формування ціннісного ставлення до мистецтва проведено:

- СвятаоМасляної у школі;

- культпоходи учнів до Київського театру юного глядача, молодіжного театру;                                                                                                                                  

-  «Пасхальні візерунки» - учні брали участь у майстер-класах по виготовленню ляльок-мотанок, розпису пасхальних яєць .

З метою формування ціннісного ставлення до себе проведено:

- з 09.11.2015 по  13.11.2015 проведено «Тиждень протидії торгівлі людьми», в межах якого організовано перегляд та обговорення навчальних фільмів: «Станція призначення - Життя» для учнів 9-х класів, «Небезпечна гра» для учнів 11-х класів, просвітницькі тренінги «Як підвищити рівень усвідомлення проблеми торгівлі людьми» з учнями 9-11 класів; вхідне та вихідне анкетування щодо обізнаності старшокласників (11-ті класи) за цією темою;

- 28.09.2015 проведено «круглий стіл» з профілактики правопорушень, злочинності, пропаганди здорового способу життя, запобігання негативним проявам в учнівському середовищі із запрошенням фахівців  міської прокуратури,  та відділу по боротьбі з наркотиками ; наркологічного кабінету для учнів;                                                                                                                   

- 17.11.2015 проведено день привітань;                                                                                    

- години спілкування на морально-етичні теми;

- конкурс малюнків «Моя сім’я – за безпеку дорожнього руху»;

- Єдиний урок з безпеки дорожнього руху;

- конкурс плакатів і фото «За здоровий спосіб життя»;

- заходи щодо запобігання ксенофобії, расової та міжетнічної дискримінації;                   

Проведення загальношкільних свят:                                                                           

   -  «День знань» ;                                                                                                       

 -  «День Працівника освіти;                                                                                       

-   Новорічні свята:                                                                                                          

-   День святого Миколая ;                                                                                              

  -   свято 8 Березня;                                                                                                                     

 -   Всеукраїнська акція «Від серця до серця»».

 Пріоритетним напрямком виховної роботи є учнівське самоврядування. Більше 9 років у школі діє дитячо-юнацька організація « Індіго». Завдання організації – згуртування дітей, підлітків та дорослих, розвиток їх здібностей, виховання віри в себе, свої сили, любові до своєї родини, краю; пізнання і збереження краси рідної природи, вивчення історичного минулого і сьогодення України. 

  Учнівське самоврядування в школі намагається збільшувати число виконаних справ і поставлених цілей, які виконуються  без сторонньої допомоги. Головний показник працездатності нашої моделі – її саморозвиток: учні намагаються охопити якомога більше різноманітних. Серед матеріалів, які підготували учасники самоврядування:  

  • лист дружби в Донецьку обл. до дня Соборності;
  • відео-привітання до дня Соборності;
  • дошка пам’яті загиблим героям АТО;
  • допомога у створенні дошки захисникам України, які є батьками  школярів нашої школи;
  • до 1 квітня виготовлення смайликів;
  • макет Чорнобильської АЕС;
  • відео-робота, присвячена річниці трагедії на ЧАЕС;
  • «Інформаційна сторінка» - висвітлення подій у школі;
  • газети з нагоди свят;
  • відео-робота «Шкільне життя».

Виховна робота з учнівським колективом школи проводилась на належному рівні: було виконано план роботи, проведено основні виховні заходи та ключові справи. Активну участь у шкільних заходах брали практично всі класи. Учні є активними учасниками  фізкультурно-масових та спортивних заходів, але необхідно активізувати роботу в цьому напрямку, брати участь у всіх видах спортивних змагань та конкурсів, враховуючи вікову категорію та можливості і запити учнів.

Проблеми та недоліки в організації виховної роботи:

1.Необхідно більше приділяти увагу контролю за відвідуванням учнями школи, систематично проводити цикл бесід на правову тематику з учнями та батьками, систематично залучати учнів до роботи органів самоврядування, аналізувати мікроклімат в класних колективах.

2. Пошук і цілеспрямований вияв обдарованих дітей.

3. Посилення контролю щодо питання дитячого травматизму. Систематично проводити наради - інструктажі класних керівників про роботу щодо попередження дитячого травматизму.

Шляхи розвитку виховної роботи на наступний рік спрямовані на усунення причин вказаних недоліків

Аналізуючи виховну діяльність учнівського самоврядування, з урахуванням особливості учнівського колективу, колективу вчителів та класних керівників спрямувати виховну роботу на наступний навчальний рік так,  щоб:

- Створити умови для розвитку педагогічної ініціативи, підвищення фахової майстерності педагогічних працівників;

Створити умови для формування фізично і психічно здорової дитини;

 Створити умови для реалізації здібностей обдарованих дітей;

 Застосування новітніх педагогічних технологій;

Впроваджувати можливості мережі Інтернет для підвищення рівня навчання та виховання;

 Забезпечити соціальний захист учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил безпеки життєдіяльності, охорони здоров’я і життя дітей та підлітків, педагогічних працівників,

Залучати дітей девіантної поведінки до роботи школи в системі самоврядування;

 Модернізувати матеріальну базу школи.

9.  Науково-методична робота

Працюючи у 2015-2016 н. р. над реалізацією науково – методичної проблеми «Створення оптимальних умов для безпечного навчання, виховання та самореалізації учнів як головний фактор розвитку інноваційної особистості»,   педагогічний  колектив продовжував роботу з  розвитку творчого потенціалу та самореалізації особистості і поставлених задач:

1.  Ознайомлення педагогічного колективу з досягненнями психолого-педагогічної науки, існуючим ППД.

2. Створення ініціативної групи з планування системи заходів, спрямованих на вирішення запропонованих завдань щодо реалізації проблеми.

3. Складання програми дослідження визначеної проблеми, забезпечення послідовності накреслених заходів, їх взаємодія з іншими напрямами педагогічного процесу.    

4. Підготовка та проведення засідань  педагогічної ради з проблемного питання                 

5. Визначення провідних напрямків діяльності шкільних МО з питань реалізації загальношкільної проблеми.

6.Оформлення довідково-інформаційних матеріалів з визначеної проблеми в шкільному методичному кабінеті.

Для виконання цих задач у школі проводились різноманітні види та форми методичної роботи, застосовувався диференційований підхід під час методичної роботи з педагогами для підвищення їхньої кваліфікації:                                                                                                               -  з вчителями, які потребують професійної допомоги (у тому числі робота наставників з молодими вчителями);

 з вчителями, які потребують коригування в окремих питаннях НВР;

на самоконтролі працювала група вчителів-майстрів.

З метою підвищення майстерності педагогічних працівників у 2015-2016 навчальному році була проведена атестація 9 вчителів.. Протягом навчального року  вивчалася робота цих учителів. На засіданні педагогічної ради були заслухані їх творчі звіти, представлений позитивний досвід.

 

10. Соціальний захист:

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, які навчаються в школі, проводиться згідно з чинним законодавством.

Постійно працює рада профілактики, проводяться рейди «Урок», «Діти вулиці», зустрічі з працівниками управління - служби у справах дітей, з ведучими спеціалістами центру сім’ї та молоді. Проведено 5 засідань ради.

На контролі в школі стоїть 1 учень . Усі випадки невиконання правил поведінки учнями в полі зору учителів, батьківської громади, парламенту школи, ради профілактики.

Постійно оформляються пакети документів на дітей, що потребують особливої педагогічної уваги, контролюється їх поведінка і відвідування уроків.

11. Профорієнтаційна робота

Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи - підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота в закладі проводиться під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках. Якісному вихованню сприяють екскурсії на виробництво, позакласні виховні заходи.

Завдання педагогічного колективу допомогти випускникам правильно обрати професію свого майбутнього життя, врахувати не тільки бажання учня, але й вимоги до професії.

 

12. Робота з батьками та громадськістю у навчальному закладі

Виховання учня в школі та сім'ї — щоденний безперервний процес. Тому педагогічний колектив працює з тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку дитини. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов'язаних із професійним світом, захопленнями своїх дітей, родинними святами.

Класні керівники тісно співпрацюють із сім'ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої висновки вони заносять до щоденника психолого- педагогічних спостережень та протоколів.

Організація роботи з батьками учнів у 2015-2016 навчальному році здійснювалася за такими основними напрямами:

1. Вивчення сімей учнів, їх виховного потенціалу;

2. Включення батьків, усіх дорослих членів родини у навчально-виховний процес як рівноправних учасників, інтеграція зусиль і гармонізація взаємин педагогічного колективу і батьківської громадськості в створенні сприятливих умов для ефективної роботи освітнього закладу;

3. Формування педагогічної культури сучасної сім'ї та допомога батькам в їх психолого-педагогічній самоосвіті;

4. Корекція виховної діяльності родин з різним типом сімейного неблагополуччя.

Провідною формою роботи з батьками, яка характеризується значною педагогічною доцільністю, є батьківські збори. У 2015-2016 навчальному році було проведено 4 засідання батьківських комітетів у 1-10 класах та 5 – в 11-х класі. Класні батьківські збори виявляють думки і точки зору як батьків, так і вчителя, виробляють колективні рішення і спільні єдині вимоги до навчання і виховання дітей. Ефективність класних батьківських зборів значною

Block title
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Пошук

Copyright MyCorp © 2024