ПРОЕКТ № 2
Дива творчості.
проект виконав
вулик « РОМАШКА »
учні 4 класу ЗОШ І-ІІІст №2,
вч. Павліченко В. П.
Ми – художники-митці,
Ляльок- іграшок творці.
Тема проекту: Створення рухомих іграшок.
Мета проекту: Ознайомити з технологією створення рухомих іграшок, навчити закріплювати механізми рухомої іграшки, зібрати іграшку, ознайомити зі способами з’єднання рухомих деталей, розвивати уяву дітей, їх творчі здібності і творчу ініціативу, пізнавальний інтерес, винахідливість, естетичний смак, культуру праці.
Проблема розвитку творчості і творчих здібностей учнів хвилювала в різні часи не тільки відомих педагогів, але й дослідників, мислителів, філософів, науковців. Якщо говорити про творчість дитини, слід наголосити, що учні найчастіше не створюють щось зовсім нове, але створення, відкриття суб’єктивно нового для дитини вже є проявом творчості. Робота не за шаблоном, не за зразком є також показником розвинутих творчих здібностей. Творчість є одним із засобів підвищення емоційного тонусу особистості, закріплення комплексу емоційно-вольової регуляції, а головне — актуалізації позитивної гами переживань, яка супроводжує ефективну працю, переживання радості від зробленого, досягнутого, почуття впевненості у своїх силах, у своєму творчому потенціалі й творчих здібностях.
Розвиток творчості в учнів є важливим не лише тому, що завданням сучасної освіти є формування творчої особистості, а й тому, що людина, яка вміє творчо мислити, в нестандартних ситуаціях завжди знайде вихід, такій людині буде легше адаптуватися в житті. Швидкі темпи розвитку суспільства, характерні для останніх років, необхідність пошуку шляхів виходу нашої економіки із занепаду, впровадження нових технологій – усе це потребує докорінних змін у системі управління виробництвом, використання виробничих ресурсів із врахуванням творчих можливостей особистості. Лише творча особистість, спроможна створювати, управляти, пропонувати нові теорії, нові технології, нові напрямки розвитку, знаходити шляхи виходу зі складних нестандартних ситуацій. Тому забезпечення кожній людині можливості використання свого творчого потенціалу є одним із пріоритетних завдань. Саме тому тема даної роботи є надзвичайно актуальною.
Практична діяльність учнів
У наш час дитячі іграшки не є дефіцитом, але дитячі іграшки, зроблені своїми руками, не втрачають цінності. Мабуть, не знайдеться дитини, якій процес створення рухомої іграшки з картону здався нудним та нецікавим, але ця робота кропітка і вимагає від дітей посидючості, уважності, акуратності.
Художник, творець – людина, яка створює красу, дарує радість іншим. Митці відображають дійсність, створюють образи , відтворюють, моделюють, проектують. Спробуємо себе у ролі художників, адже зараз ми будем створювати іграшку, яка рухається. Найголовнішим у цьому процесі є уява, адже ми повинні уявити, які ж частини малюнка будуть рухатись, а які залишатимуться за основу.
Повторення правил техніки безпеки при роботі з ножицями, шилом, циркулем.
Послідовність виконання рухомих іграшок у групах :
1. Кожна група обирає за вибором іграшку, яку буде виготовляти.
2. Вирізування деталей іграшки, наклеювання їх на картон та знову їх вирізати.
3. Проколоти отвори в позначених місцях шилом або циркулем, підклавши під заготовку гумку.
4. Зігнути дріт навпіл, вставити його в отвори , і на звороті розігнути.
5. Зв’язати ниткою окремо верхні й нижні кінцівки.
6. З’єднати кінцівки довшою ниткою і смикнути за кінець, щоб іграшка «ожила».
Рухомі іграшки з картону, створені своїми руками: «Курча та каченя», «Левеня», «Папуга».